Misje - gastrologia
1.
Skalpel w dłoni - narysuj układ
pokarmowy. Opisz elementy rysunku. Postaraj się, aby Twój rysunek zachowywał
odpowiednie proporcje między poszczególnymi narządami. Może być on kolorowy lub
czarno-biały.
Za opisanie elementów w języku angielskim otrzymasz dodatkowo 6 Pn
Za opisanie elementów w języku angielskim otrzymasz dodatkowo 6 Pn
Rysunek wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
2.
Porządki na biurku (1) –
narysuj lub stwórz komputerowo mapę myśli, gdzie przedstawisz funkcje składników
pokarmowych: białek, cukrów, tłuszczów i wody, a także ogólne funkcje jakie w
organizmie pełnią witaminy i minerały.
Mapę
myśli wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
3.
Porządki na biurku (2) - narysuj lub stwórz
komputerowo mapę myśli, gdzie przedstawisz funkcje narządów wchodzących w skład
układu pokarmowego.
Mapę
myśli wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
4.
STOP – możliwe promieniowanie – przeprowadź w domu doświadczenie polegające na
zbadaniu wpływu substancji zawartych w ślinie na trawienie skrobi (cukier).
Opis doświadczenia znajdziesz w podręczniku na str. 79. Poproś kogoś, aby
zrobił Ci zdjęcie w trakcie robienia doświadczenia (musi być widać, że to Ty)
lub nagraj krótki film. Po przeprowadzeniu doświadczenia sformułuj wniosek.
Za nakręcenie filmu dodatkowo otrzymasz odznakę Śliniaczka skrobiowego.
Zdjęcie/film
oraz wniosek wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
Wyłącznie do 27.10.2023 do punktów z tej misji otrzymasz dodatkowo Kartę Biblioteczną, która odblokowuje produkt na Straganie kupca- Atlas Medyczny (sprawdź, co umożliwia) !!!
Wyłącznie do 27.10.2023 do punktów z tej misji otrzymasz dodatkowo Kartę Biblioteczną, która odblokowuje produkt na Straganie kupca- Atlas Medyczny (sprawdź, co umożliwia) !!!
5.
Doktorskie obrady - co sądzisz o stosowaniu
diety wegetariańskiej? Jest zarówno wiele argumentów za, jak i przeciw. Spróbuj
znaleźć po kilka z nich. Po zapoznaniu się z opinią obu stron zastanów się czy
jesteś za czy przeciw. Znajdź kolegę/koleżankę z klasy 7 który/a zajęła inne
stanowisko w tym „konflikcie”. Postarajcie się przygotować jak najwięcej
argumentów wskazujących słuszność Waszego zdania. Jeśli chcecie – możecie w
czasie przerw w szkole konsultować swoje przygotowania z Mistrzem gry. Gdy
będziecie gotowi/e stwórzcie na lekcji debatę (Mistrz gry pomoże Wam i będzie moderatorem) i
spróbujcie przekonać innych do Waszej opinii.
6.
Uśmiech działa cuda –
ułóż wiersz lub piosenkę opisujące talerz zdrowego żywienia. Pomoże Ci grafika
ze str. 82 w podręczniku. Tekst możesz oddać na
piśmie, a jeśli zdecydujesz się na nagranie muzyczne/ film dostaniesz dodatkowo
odznakę Super Dietetyka.
Tekst
lub nagranie wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
7.
Medialna gorączka –
stwórz biologiczną stronę internetową/bloga/fan page'a dotyczącego odżywiania
się. Porusz tam zagadnienia związane z: prawidłowym odżywianiem się ucznia
klasy 7, zapotrzebowaniem energetycznym organizmu, istotą aktywności fizycznej jako
składowej zdrowego stylu życia oraz niebezpieczeństwo związane z zaburzeniami odżywiania
(anoreksja, bulimia).
Stronę/bloga/fan page'a prowadź przez
minimum tydzień, codziennie wrzucając jakieś nowości, informacje, możesz
także dodawać linki do filmów, obrazki, własne obserwacje. Postaraj się, aby Twoje
dzieło zobaczyło choć kilka osób (niech zostawią komentarz).
Po min. tygodniu prześlij link na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
Po min. tygodniu prześlij link na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
8.
Praktyki u dr’a House’a –
przeprowadź w gronie rodziny i znajomych (minimum 10 osób) badania sprawdzające
wskaźnik masy ciała (BMI). Ile osób ma prawidłową masę ciała? Przygotuj porady
dla osób z nadwagą oraz tych z niedowagą uwzględniając ich wiek i tryb życia.
Jeśli w Twoim otoczeniu nie ma takich osób – może skorzysta ktoś z Pokoju
Nauczycielskiego 😉
Przygotuj
prezentację multimedialną zawierającą informacje: czym jest
BMI, wzór, do czego się go stosuje, wyniki własnych badań a także porady dla
osób z nadwagą i dla osób z niedowagą.
Prezentację wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.
9.
Wykład medyczny – przygotuj prezentację
multimedialną dotyczącą budowy i roli układu pokarmowego. Zadbaj o to, aby slajdy
zawierały jedynie krótkie hasła, max. 3-4 linijki oraz obrazki, natomiast
najwięcej treści postaraj się przekazać ustnie. Możesz korzystać z własnych
notatek, natomiast mają one służyć za pomoc, podpowiedź. Mile widziane ciekawostki i dane liczbowe.
Prezentację przedstaw na Straganie kupca (kółko biologiczne) w listopadzie.
10. Mediquizer
- możesz zdecydować się na jeden z quizów lub zrobić oba
11. Wyścigi na
wózkach – w trakcie lekcji staraj się słuchać nauczyciela, zgłaszać
gdy zadaje pytania lub szuka chętnych do wykonywania jakichś zadań lub
doświadczeń, czyli streszczając – bądź aktywny.
Komentarze
Prześlij komentarz