Misje - gastrologia


1.    Skalpel w dłoni - narysuj układ pokarmowy. Opisz elementy rysunku. Postaraj się, aby Twój rysunek zachowywał odpowiednie proporcje między poszczególnymi narządami. Może być on kolorowy lub czarno-biały.

Za opisanie elementów w języku angielskim otrzymasz dodatkowo 6 Pn

Rysunek wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.

2.    Porządki na biurku (1) – narysuj lub stwórz komputerowo mapę myśli, gdzie przedstawisz funkcje składników pokarmowych: białek, cukrów, tłuszczów i wody, a także ogólne funkcje jakie w organizmie pełnią witaminy i minerały.

Mapę myśli wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.

3.    Porządki na biurku (2) - narysuj lub stwórz komputerowo mapę myśli, gdzie przedstawisz funkcje narządów wchodzących w skład układu pokarmowego.

Mapę myśli wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.

4.    STOP – możliwe promieniowanie – przeprowadź w domu doświadczenie polegające na zbadaniu wpływu substancji zawartych w ślinie na trawienie skrobi (cukier). Opis doświadczenia znajdziesz w podręczniku na str. 79. Poproś kogoś, aby zrobił Ci zdjęcie w trakcie robienia doświadczenia (musi być widać, że to Ty) lub nagraj krótki film. Po przeprowadzeniu doświadczenia sformułuj wniosek.

Za nakręcenie filmu dodatkowo otrzymasz odznakę Śliniaczka skrobiowego.

Zdjęcie/film oraz wniosek wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.

Wyłącznie do 27.10.2023 do punktów z tej misji otrzymasz dodatkowo Kartę Biblioteczną, która odblokowuje produkt na Straganie kupca- Atlas Medyczny (sprawdź, co umożliwia) !!!

5.    Doktorskie obrady - co sądzisz o stosowaniu diety wegetariańskiej? Jest zarówno wiele argumentów za, jak i przeciw. Spróbuj znaleźć po kilka z nich. Po zapoznaniu się z opinią obu stron zastanów się czy jesteś za czy przeciw. Znajdź kolegę/koleżankę z klasy 7 który/a zajęła inne stanowisko w tym „konflikcie”. Postarajcie się przygotować jak najwięcej argumentów wskazujących słuszność Waszego zdania. Jeśli chcecie – możecie w czasie przerw w szkole konsultować swoje przygotowania z Mistrzem gry. Gdy będziecie gotowi/e stwórzcie na lekcji debatę (Mistrz gry pomoże Wam i będzie moderatorem) i spróbujcie przekonać innych do Waszej opinii.

6.    Uśmiech działa cuda – ułóż wiersz lub piosenkę opisujące talerz zdrowego żywienia. Pomoże Ci grafika ze str. 82 w podręczniku. Tekst możesz oddać na piśmie, a jeśli zdecydujesz się na nagranie muzyczne/ film dostaniesz dodatkowo odznakę Super Dietetyka.

Tekst lub nagranie wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.

7.    Medialna gorączka – stwórz biologiczną stronę internetową/bloga/fan page'a dotyczącego odżywiania się. Porusz tam zagadnienia związane z: prawidłowym odżywianiem się ucznia klasy 7, zapotrzebowaniem energetycznym organizmu, istotą aktywności fizycznej jako składowej zdrowego stylu życia oraz niebezpieczeństwo związane z zaburzeniami odżywiania (anoreksja, bulimia).
Stronę/bloga/fan page'a prowadź przez minimum tydzień, codziennie wrzucając jakieś nowości, informacje, możesz także dodawać linki do filmów, obrazki, własne obserwacje. Postaraj się, aby Twoje dzieło zobaczyło choć kilka osób (niech zostawią komentarz).

Po min. tygodniu prześlij link 
na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.

8.    Praktyki u dr’a House’a – przeprowadź w gronie rodziny i znajomych (minimum 10 osób) badania sprawdzające wskaźnik masy ciała (BMI). Ile osób ma prawidłową masę ciała? Przygotuj porady dla osób z nadwagą oraz tych z niedowagą uwzględniając ich wiek i tryb życia. Jeśli w Twoim otoczeniu nie ma takich osób – może skorzysta ktoś z Pokoju Nauczycielskiego 😉
Przygotuj prezentację multimedialną zawierającą informacje: czym jest BMI, wzór, do czego się go stosuje, wyniki własnych badań a także porady dla osób z nadwagą i dla osób z niedowagą.

Prezentację wrzuć na Google Classroom do klasy Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne.

9.    Wykład medyczny – przygotuj prezentację multimedialną dotyczącą budowy i roli układu pokarmowego. Zadbaj o to, aby slajdy zawierały jedynie krótkie hasła, max. 3-4 linijki oraz obrazki, natomiast najwięcej treści postaraj się przekazać ustnie. Możesz korzystać z własnych notatek, natomiast mają one służyć za pomoc, podpowiedź. Mile widziane ciekawostki i dane liczbowe.

Prezentację przedstaw na Straganie kupca (kółko biologiczne) w listopadzie.

10. Mediquizer - możesz zdecydować się na jeden z quizów lub zrobić oba

a) https://learningapps.org/watch?v=ppdgqgeec18 - KONIECZNIE PRZECZYTAJ NAJPIERW POLECENIE!
b) https://learningapps.org/watch?v=p8akwupij18 - KONIECZNIE PRZECZYTAJ NAJPIERW POLECENIE!

11. Wyścigi na wózkach – w trakcie lekcji staraj się słuchać nauczyciela, zgłaszać gdy zadaje pytania lub szuka chętnych do wykonywania jakichś zadań lub doświadczeń, czyli streszczając – bądź aktywny.

Komentarze